Onze leerkrachten vormen samen een gemotiveerd team. Zij willen hun leerlingen een zo goed mogelijke opleiding geven. Ze volgen hiervoor regelmatig nascholingen. Ook werken ze projecten uit om klasdoorbrekend te werken.

  grietje en veerle   

Ik ben in 1998 afgestudeerd als leraar Nederlands – Geschiedenis – Aardrijkskunde.
Dat jaar kon ik nog beginnen als leraar PAV op ’t Leercentrum in Merksem, een centrum voor deeltijds onderwijs. Hier gaf ik les aan leerlingen die Verkoop, Garage en Horeca volgden. Een enorme uitdaging, maar een fantastische leerschool.
Na enkele jaren kreeg ik de kans om als hoofdredacteur te werken voor een gamesite. Schrijven heb ik altijd graag gedaan, dus wilde ik dit een kans geven. Ik zat echter uren voor de computer en miste al snel het sociale contact met collega’s en jongeren.
Ik wilde terug voor de klas gaan staan en per toeval kwam ik op het IMS terecht. Ze wilden daar een afdeling OKAN (onthaalklas voor anderstalige nieuwkomers) opstarten. Pionierswerk! Er was geen materiaal, nog geen structuur maar wel een zeer gemotiveerd jong team.
Het was hard werken, maar het werken met de verschillende culturen, de gemotiveerde leerlingen en het feit dat je meer kon zijn dan enkel leerkracht, sprak me enorm aan. Dit was wat ik wilde. Ondertussen werk ik 13 jaar op deze school.  We zijn een school met een apart karakter die probeert zoveel mogelijke kansen te bieden aan onze leerlingen en ik hoop daar mijn steentje aan te kunnen bijdragen.
Q.N. leerkracht OKAN

 
 
              4leerka  
             
  nadiaa